Błąd na Instagramie - spróbuj ponownie za kilka minut

Logowanie do Instagrama na telefonie

Wraz z rozwojem technologii oraz internetu zwiększa się również ilość spamu, botów, fałszywych kont oraz treści. Dotyczy to również Instagrama. Serwis stara się nad tym zapanować, aktualizując co chwilę swoje algorytmy i nakładając różne ograniczenia na podejrzane konta.

Przy wysokim poziomie zabezpieczeń, jaki posiada Instagram, zdarza się, że zachowanie człowieka zostaje przez pomyłkę uznane za działanie programu komputerowego i dochodzi do bezpodstawnej blokady konta zwykłego użytkownika. Przykładem tego jest błąd „Spróbuj ponownie za kilka minut”, wyświetlający się podczas próby zalogowania do portalu.

Oznacza on, że wykonywałeś zbyt dużo zapytań w krótkim okresie i nałożono tymczasową blokadę na Twoje konto lub urządzenie, z którego korzystasz. Nie musisz się jednak martwić - jest to popularny błąd, z którym zmaga się wiele użytkowników. Może przytrafić się nie tylko podczas wielu prób logowania, ale również przy zbyt intensywnym korzystaniu z Instagrama. Na przykład: za szybkie przeglądanie postów, zbyt dużo próśb o obserwację w danym odstępie czasu, zamieszczonych komentarzy, lajków, a nawet aktualizacji bio.

Jeśli już doszło do blokady i widzisz komunikat z czerwoną czcionką, możesz spróbować następujących kroków:

  • Odczekaj 24 godziny - Odczekanie wymaganego czasu wydaje się najlepszym rozwiązaniem. Mimo że komunikat mówi o kilku minutach, to z naszego doświadczenia blokada trwa pełne 24 godziny.
  • Spróbuj z innego adresu IP - Ograniczenie zazwyczaj nakładane jest na Twój adres IP, więc zalogowanie się z innej sieci powinno być nadal możliwe. Nie zawsze jest to jednak dobre rozwiązanie - korzystanie z jednego konta przy użyciu wielu adresów IP może również zostać uznane za nienaturalne działanie lub naruszenie regulaminu i doprowadzić do konieczności jego weryfikacji za pomocą SMS, e-mail lub nawet zablokować konto na stałe, co sprawi nam o wiele więcej problemów niż ten, z którym się obecnie zmagamy.
  • Zgłoś błąd - Możesz utworzyć zgłoszenie w dziale pomocy Instagrama przy użyciu aplikacji - przechodząc do Menu, Ustawienia, Pomoc, Zgłoś problem. Jest to jednak czasochłonne, a na odpowiedź możemy czekać nawet kilka dni - do tego momentu blokada powinna sama zniknąć. Warto skorzystać z tej opcji, jeśli błąd regularnie się powtarza.

Instagram, jak i inne portale społecznościowe prowadzą walkę ze spamem oraz automatycznymi narzędziami przez nakładanie różnych kar, lecz granica pomylenia człowieka z botem jest stanowczo za cienka i może narazić na utratę wielu użytkowników.